Friday, February 14, 2014

නිසි වයස් සම්පූර්ණ වූ පසු නීත්යානුකූලව විවාහවීමේ වැදගත්කම...

විවාහ වීමට වයස් සීමාවක් නැති වීමත් වල0ගු විවාහයට වයස ඇතුලත් වීමත් යන්න දෙකක් වේ... 18 ට අඩු නිසා වයස් පූර්ණය නොවීම උඩ වයස 18 අට අඩු වුවහොත් x හා y යන දෙදෙනෙකු සැලකු විට ඔවුන් අතර විවාහය සාමාන්ය විවාහ නීතියට අනුව වල0ගු විවාහයක් යන අර්ථයට හසු නොවෙයි... x , z නම් වූ තවත් කෙනෙක් සමග කරන විවාහය එක්ස් ට 18 ට සම්පූර්ණ වී z ටත් 18 සම්පූර්න වී ඇත් නම් නීතියානුකූල වේ... x විසින් ද්වී විවාහය කලා යැයි පවසා x ට y චෝදනා එල්ල කලද x ඒම චෝදනාවට හසු නොවෙන්නේ x, y අතර විවාහයට වයස් පුර්ණ නොවීම මත ඔවුන් අතර නීත්යානුකූල විවාහයක් නොතිබුණු නිසා වේ...

මෙවැනි කාරණේකදි y අසරණ වෙ... එහෙත් y එවැනි තත්වෙකට පවත්න්නෙ නම් ඒ ඔහුගේම වරදිනි, මන්ද ඔහු මුලදිම පවතින නීතියට අනුව ක්‍රියාත්මක නොවී කටයුතු කල නිසා වේ...

ඇතැම් අය විසින් විවිධ කාරණා මත සාධාරනීකරණය කිරීමට උත්සාහ කලද 16 ට අඩු දැරියක් ඇයගේ පූර්ණ කැමැත්ත ඇතිව වුවද ලි0ගික ස0සර්ගය තුලින් වරද කරුවෙකු නිර්මාණය වීම ඉතාම සාධාරන වේ... ඒය විශේෂයෙන්ම වයස 16ක් වත් නොමැති දැරියන්ගෙ ආරක්ෂාවට ඉතා අවශ්ය වේ...

අවම වශයෙන් අවුරුදු 16 ක් වනතුරු හෝ තමන්ගෙ පාඩුවෙ ගැහැනු ලමයෙක් හට ඉගෙන ගැනීමට, ජීවිතේ සුන්දරත්වෙ පාඩුවේ විදීමට, ළමා කාලය ගත කෙලිදෙලෙන් අනෙකුත් මිතුරු මිතුරියන් හා ගත කිරීමට ආදරය පිලිබදව අත්දැකීම් වර්ධනය කරගැනීමට, ඉගෙනීම තුලින් ජීවිතේ අවබෝධය ලබාගැනීමට ඉඩක් තිබිය යුතුය, ඒම අයිතීන් නීතිමය ප්‍රතිපාදනයන් හරහා ඇය පුද්ගලයින්ගෙ අනවශ්ය ආශාවන් වල ගොදුරක් වීමට ඇති ඉඩ නීතියෙන් වලක්වා තිබීමෙන් ආරක්ෂා වේ...

කලලයක් සාර්ථකව දැරීමට දැරියක් ලි0ගිකව පරිනත වීම පමණක් ප්‍රමානවත් නැත.. ඇයගේ ශරීරය මෙන්ම මනසද නිවැරදිව සකස් වෙන්න වී තිබිය යුතු වේ ... එසේ නොමැති අවස්ථවලදි කලලයක් ඇති වුවහොත් ඒය මවගෙ පැත්තෙන් මෙන්ම දරුවගෙ පැත්තෙන්ද හානිකර විය හැක... ලාබාල වයසේ මවක් වුවහොත් ඇයද දැරියක් වන නිසාවෙන් මවට සිය දරුවා ගැන හරිහැටි හැගීමක් ඇති විය නොහැක... පුවත් පත් වාර්ථාවලද දැක්වෙන පරිදි ලාබාල වයසින් මාතෘ පදවිය ලැබූ දැරියන් විසින් තමන්ට ලැබුනු දරුවා රැකබලා නොගෙන ඉවත් කිරීමෙ තත්වයන් දැකිය හැකිවේ, එසේම එවැනි ලාබාල මවකට උපදින දරුවන් විවිධ ජානමය රෝගාඹාධ ඇතුව ඉපදීමේ හැකියාවද වැඩි විය හැක මන්ද මවගෙ හෝමෝන ක්‍රියාවලින්ද ක්‍රමවත් වෙමින් පවතින අවදියක ඇය මාතෘත්වය ලැබීම වේ...

ඒ අනුව හැම පැත්තෙන්ම වගෙ සිතා බලා වැරැදි සිදු වී විපතක් වීම වලක්වන්නට නීතියෙන් ආරක්ෂාවක් දී ඇත්තේ ලි0ගික ස0සර්ගයට අවුරුදු 16 වත් වෙනකල් නොසිටීම නීති විරොධී කොට දඩුවම් නියම කර තිබීමෙනි... එය තවත් ශක්තිමත් කිරීමක් ලෙස වල0ගු විවාහයට වයස 18 සම්පූර්ණ වීම අවශ්ය වීම යන්න දැක්විය හැක...

ලිංගික සංසර්ගය ස්දුවන්නේ 16 ට අඩු දරුවන් දෙන්නෙක් අතර නම් එතනදිත් වැඩි වශයෙන් අගතියට පත්වෙන්නේ දැරිය වේ... එවැනි අවස්ථාවකදී දැරියගේ කැමැත්තෙන් හවුල් වුවත් වරදක් වේ යන කාරනය ගෙන ඇත්තෙ පිරිමි දරුවා යන තැනැත්තාගෙ තනි උවමනාවට එය සිදුකොට තමන් කිසිවත් දන්නෙ නෑත යන්න හා, චේතනාවක් තිබ්බෙ නෑ ඒය දැරියගේ කැමැත්ත තිබ්බ නිසාම සිදු උන බව පවසා සිටිය හැකි නිසාය... එහෙත් එවැනි අවස්ථාවකදීද පිරිමි දරුවා වරදකරු වේ... මන්ද ඔහු නියමිත වයස සම්පූර්ණ කොට අවස්ථාවක් එනතුරු සිට එවැනි අනවශ්ය සම්බන්ධතා වලට නොගොස් දැරියන් අගතියට පත් නොකලයුතුයි කියවෙන නීතියට පිටින් කටයුතු කල නිසාවේ... [එය තෙරුම් ගැනීමට නීතිය දැනගෙන සිටීමම අවශ්ය නැත.. නිසි වයස් එනතුරු අනවශ්ය සම්බන්ධතා වලට යොමු නොවී සිටිය යුතුයි යන්න දරුවෙක්ට තෙරුම් ගැනීමට බැරි කමක් නෑත... අවුරුදු 8-9 වනවිට ලමයෙක්ට වයසට අදාල කලයුතු නොකලයුතු දේ තෙරුම් ගත හැකි වේ, එසේ නැත්නම් ඒක අසාමාන්ය තත්වයක් වේ... වැරදි කලහොත් දඩුවම් සමග නිසි මානසික උපදේශනයකට යොමු කල යුතු වේ... ළමයෙකු එසේ අනවශ්ය දේට යොමු වනවානම් ඒයට වෙනත් හෙතු තිබීමට පුළුවන, ඒහෙත් ඒම කාර්නා එහෙම පිටින්ම සාධාරණීකරනය කිරීමට ගියහොත් එතනදීද පැහැදිලිවම අගතියට පත්වූ දැරියගේ පැත්තෙන් මෙන්ම එවැනි අගතීන් තවත් අයට කිරීමට වක්‍රව සහය දැක්වීමක් ද වේ, එය නොවිය යුත්තකි... කෙසේ වුවද එවැනි අවස්ථාවක අදාල කරුණුත් සලකා බලා සාධාරනව කටයුතු කලයුතු වේ] ඒ අනුව සාවද්ය චේතනා මුල්කරගෙන කරන සාවද්ය ක්‍රියාව නිසා ඔහු වරදකරු වේ...

කාම ආශාවෙන් මුසපත් වී ක්‍රියාත්මක වෙන පුරුෂ පාර්ශවයෙන් [එතනදි අර්ථවත් වන්නේ ඒ ක්‍රියාවන්ට යොමු වන පිරිමි ළමයි හෝ වැඩිහිටි පුරුශයන් පමණි, ඒවැනි ක්‍රියාවන් ඔස්සෙ දැරියන්/කාන්තාවන් හි0සනයට පත්කිරීමට උනන්දු අයගෙන් දැරියන් ආරක්ෂා කලයුතු වෙ... මෙහිදි සමස්ථ පුරුශ පාඑශවයම කිසිසෙත් අර්ථවත් නොවේ... ආශාව මුල්කරගත් අනවශ්ය ක්‍රියකාරකම් වල නොයෙදෙන තමන්ගෙ පාඩුවෙ සිටිනා අයට ප්‍රශ්නයක් වන්නෙ නෑත] නිසා කාන්තාව හි0සනයට පත් වෙ, කුඩා දරුවගේ සිට වයස් භේදයක් නොමැතිව කායික/මානසිකව මෙන්ම ඇතැම්විට මානසිකවද හි0සා වලට ලක්වෙ... ඒ වැනි අවස්ථාවලදි අගතියට පත්වෙන පාර්ශවයේ ආරක්ෂාවට ඇති නීතියේ වැදගත්කම අතිමහත්ය...

16 ට අඩු දෙදෙනෙක් අඹු සැමියන් ලෙස ජීවත් වීමට සිය කැමැත්තෙන්ම ලෑස්ති නම් එවැනි වෙලාවකදි පවතින නීතිය ඒ වෙනුවෙන් බාධාවක් වී ඒ අයගේ ජීවිත විසුරුවන්න පුළුවන් නිසා යම් සහනයක් නීතියෙන් අවශ්යයි යන තර්කය පැහැදිලිවම බැහැර කිරීමට සිදුවේ... එවැනි තර්කයක් හදුන්වන්නට වන්නේ වැරදි කිරීමට ඇති අවශ්යතාවය සගවා වැරැද්ද සාධාරණීකරණය කරන මුවාවෙන් වරදකට අවකාශය ලබාගැනීමක් ලෙසටය...

එවැනි තත්වයක් සැලකු විට පැහදිලිවම වන්නේ සෙතකට වඩා ඇතැම් කූට පුද්ගලයින් විසින් එය අනවශ්ය පරිදි වාසියක් කරගැනීම පමණි... විවාහ වීමට පෙර කාම ආශාවන් මුසපත් කරගැනීමට එවැනි සාධරණීකරනයක් තුල අවකාශය පුළුල් වේ එබැවින් එවැනි දෑ වැඩි වැඩියෙන් සිදුවිය හැකිවනවා මිස අවම නොවෙයි...

කාම ආශාවන් මුසපත් කොට හරි හැටි අවබෝධයක් දැනුමක් පවා නොමැතිව ලාබාල වයස් වලදි හිතුමනාපයට ක්‍රියාත්මක කරන ලි0ගික සම්බන්ධතා පවත්වන අය, එක් සහකරුවෙක් සහකාරියකගෙන් සෑහීමට පත්නොවෙන තැතැන්ත්තන් නිසා එඩ්ස් වැනි භයානක තත්ව පවා පැතිරෙ... ඒ අතින් බැලූ කල එවැනි උදවිය කරනුයේ සිය ආශාවන් මුදුන් පත් කරගැනීමෙ මුවාවෙන් සමස්ථ සමාජයටම පැහැදිලිවම හානියකි... එවැනි උදවියගෙ ක්‍රියකාරකම් වලට අවකාශය පුළුල් කලහොත් එය නරියාට කුකුල්ලු බාර දුන්නට නොදෙවිනි තත්වයක් ඇති කරවනු නියතයි...

නිසි පරිදී වයස් එලබෙන තෙක් සිට විවාහ වී පවුල් ජීවිත ගත කිරීම ආරම්භ කිරීමට වයස් පූර්නය වීම තෙක් ඉවසා සිටීමට නොහැකි වීමට හෙතුවක් නොමැත... නීතිය කටයුතු කල යුත්තෙ පැහැදිලිව සමාජයේ පුද්ගලයින් අනවශ්ය අයුරින් විෂම හැසිරීම් දක්වා කටයුතු කිරීමට එරෙහිව එම ක්‍රිය මතුවීම වැලැක්වීමට ඇති සියලු ඉඩ ප්‍රස්ථා ඇසීරීම මිස අනවශ්ය ප්‍රශ්න මතු කරන/කුමන හේතු උඩ හෝ අනවශ්ය විදියට ප්‍රශ්න මතු කරගත් අවස්ථාවලදි ඒවා අනුමත කිරීමට යාමට නොවෙයි...

16 ට අඩු දෙදෙනෙක් අඹු සැමියන් ලෙස ජීවත් වීමට සිය කැමැත්තෙන්ම ලෑස්ති නම් එවැනි වෙලාවකදි පවතින නීතිය ඒ වෙනුවෙන් බාධාවක් වී ඒ අයගේ ජීවිත විසුරුවන්න පුළුවන් නිසා යම් සහනයක් නීතියෙන් අවශ්යයි යන තර්කයෙන් මතු කරන කාරනය සැලකූ විටදී 18 වන තුරු සිට නියමිත පරිදිම විවාහ වන්නෙ නම් කිසිදු ගැටලුවක් ඇති නොවෙ... සමාජීය වශයෙන්, වෛද්ය විද්‍යත්මක වශයෙන් ආරක්ෂාව පැත්තෙත්ද සුදුසු යැයි අනුමත කර ඇති පරිදි කටයුතු කරන්නෙ නම් අනවශ්ය ප්‍රශ මතු නොවේ... මතුවන තරමක් ප්‍රශ්න මතුවන්නෙ එසෙ නොවී සම්මතයෙන් පිට පැනි අයටම වේ... [පාරෙහි කහ ඉරි තිබෙන තැන් වලින් පාර පනින්න යැයි කියන්නෙ/එහෙම නොකලොත් දඩ ගසන්නෙ ප්‍රධාන වශයෙන්ම පාර පනින අයගෙම ආරක්ෂාව ගැන සිතීම නිසා මෙන්ම පාරෙහි වාහන වලින් යන අයගෙ පැත්තෙන්ද සිතා වේ.. මිනිසුන් කලයුත්තේ ඒ අනුව වැඩ කිරීම මිස "පාර තියෙන්නෙ අපිට යන්නනෙ කොහෙන් කොහොම ගියාම කාටවත් මොකද" යන අයුරින් වැඩ කිරීම නොවෙයි... එසෙ හිතුමනාපෙට වැඩ කිරීමට ගොස් කෙනෙක් අමාරුවෙ වැටුනහොත් ඒයට වග කිව යුත්තේද ඔහුම වේ... සත්ය වන්නෙ එලෙස සිත වැඩ කරන්නවූ ටික දෙනෙකු නිසා පාරෙහි නීතියට අනුව ගමන් කරන බහුතරයක් දෙනාද අපහසුවට පත්වීමයි] අසම්මතයට වැඩ කලහොත් මතුවිය හැකි අනවශ්ය ප්‍රශ්න මුලින් නොසිතා කටයුතු කිරීමට ලැබූ විපාක ලෙස සිතීමට සිදුවනු ඇත...

එසේ වූවිට ඒවා සාධාරනීකරණය කොට උත්තර සෙවීමට යෑමෙ තෙරුමක් නෑත... ඒවැනි දෑ වලකා සෑම දෙනාටම එකම තත්වයක් නීත්යානුකූල විවාහය තුල රැගෙන ඒමට විවාහ ලියාපදි0චි කිරීමේ ආඥ පනත යන පොදු නීතියක් පනවා ඇත... ඒයට අනුව කටයුතු කලයුත්තෙ එබැවිනි... ඒබැවින් අනවශ්ය තත්ව වලට නොගොස් නිසි පරිදි කටයුතු කලයුතුය යන කාරනය ගැන අවබෝධය සමාජයට ලබා දිමත් එය සමාජයේ පුරවැසියන් විසින් නිවැරදිව ග්‍රහණය කරගෙන සිත්හි තබාගෙන කටයුතු කිරීමත් අවශ්ය වේ...

No comments:

Post a Comment