Friday, February 14, 2014

අසම්මත කෲර මට්ටමේ දඩුවම් ඉගැන්වීම් මානුෂීය නිදහස අගයන ඊට ගරු කරන නූතන සමාජයේදී බැහැර විය යුතුය..

යම් පුද්ගලයෙකු කෙතරම් දුරකට ක්‍රියාකාරී වීමට හැකි විභවයක් සහිතව සිටියද ඔහුට ක්‍රියාත්මක වීමට ඇති පරිසරයේ ස්වභාවය තුල ඔහු කෙතරම් දුරට ක්‍රියාකාරී වේදැයි තීරණය වේ.. කුඩා පිරිසකට වුවද යම් මට්ටමක දරුණු ඝනයේ බලතල තිබුනහොත් එය අති විශාල පිරිසකට එරෙහිව වුවද භාවිත කිරීමේ හැකියාව ඔවුන්ට ඇත...

උදාහරණයක් ලෙස ඒ නම් ජාතිකයින් 100 දෙනෙක් සිටින බවත් ඒ අයහට නීතියට අනුව වෙනත් කිසිම ජාතිකයෙකුට සාමන්ය තත්ව යටතේ ක්‍රියාකාරී වෙමින් දැඩි දඩුවම් දීමට නොහැකි බවත්, වෙනත් බී නම් ජාතිකයින් 10 දෙනෙක් හට සාමන්ය තත්ව යටතේ නීතියෙන්ම යම් කාරනයකදී වෙනත් අයට එරෙහිව දැඩිව කටයුතු කිරිමට [නොයෙක් ආකාරයේ වූ හි0සා පීඩාවන්] බවත් සලකමු... එසේ වූ විට අති බහුතර ඒ ජාතිකයින් 100 දෙනාට වුවද ප්‍රභල හානියක් කිරීමේ හැකියාව බී ජාතිකයින් 10 දෙනා සතුව පවතී..

එහෙත් විශේෂ බලයක් නීතියෙන් ලබා නොදී මුලින් කී ඒ ජාතිකයින් 100 දෙනා හා අනිත් බී ජාතිකයින් 50 දෙනෙක් හෝ 75 දෙනෙක් සිටී යැයි සැලකූ විටදී ඔවුන්ට අනිකුත් ඒ ජාතිකයින් 100 දෙනා හට හානියක් කිරිමෙ හැකියාව පෙර අවස්ථාවට සාපේෂව බී ජාතිකයින් ප්‍රමාණය වැඩි වුවද හානියේ ස්වභාවය බෙහෙවින් අවම තැනක් ගන්නා බව පැහැදිලි වේ මන්ද ජාතීන් දෙකම එකම නීතියෙන් පාලනය වන නිසාවේ...

කුරානයේ කියවී ඇති පරිද්දෙන් ඉස්ලාම් ඉගැන්වීම් අනුවම ක්‍රියාකරී වන තැනැත්තන්ගේ සංඛ්‍යාත්මක වැඩිවීම ඔවුන්ගේ ඉගැන්වීමෙන් බැහැරව සිටින බෞද්ධයා ඇතුලු අනිකුත් ජාතීන්හි යහපත් පැවැත්ම පැත්තෙන් ප්‍රශ්නයක් ඇති කරවන බව සැබෑවක්ය, මන්ද ඔවුන්ගේ කුරානයේ කියවෙන තත්වයන් නීතිය තුලින් ප්‍රායෝගික භාවිතයට යොමු කරගැනිමෙ සම්භාවිතාවය වැඩි වෙන නිසා වේ... ඒහෙත් එම අසම්මත කෲර මට්ටමේ දඩුවම් නීතින් කීපයක් හෝ දැනටත් මෙරට නීති පොතේ තිබුණි නම් කුරානයේ කියවී ඇති පරිද්දෙන් ඉස්ලාම් ඉගැන්වීම් අනුවම ක්‍රියාකරී වන තැනැත්තන්ගේ සංඛ්‍යාත්මක වැඩිවීමටත් වඩා අතිශය බලපෑමක් මුස්ලිම් නොවෙන තැනැත්තන්ගේ යහපැවැත්මට [විශේෂයෙන් බෞද්ධයන්ගේ] කිරීමට ඉඩ තිබුණි... යම් ඉගැන්වීම් කුරානේ තබුණු නිසා මුස්ලිම් ජාතිකයින්ට අදාල වූවාටම ප්‍රමාණවත් වන්නේ නැත එය බලාත්මක වීමට නම් විවස්ථාදායකය හරහා රටේ සම්මත නීතියට ඇතුල්ව තිබිය යුතුය...

මුස්ලිම්වරුන් බහුතර ජනගහනය වූ අවස්ථාවකදී නීතියෙ වෙනසකුත් ඔවුන්ට සාපෙක්ෂව අපේක්ෂා කිරීමට හැකි වන නිසා කුරානයේ කියවී ඇති පරිද්දෙන් ඉස්ලාම් ඉගැන්වීම් අනුවම ක්‍රියාකරී වන තැනැත්තන්ගේ සංඛ්‍යාත්මක වැඩිවීම මුස්ලිම් නොවෙන තැනැත්තන්ගේ යහපැවැත්මට [විශේෂයෙන් බෞද්ධයන්ගේ] යහපත් පැවැත්ම පැත්තෙන් ප්‍රශ්නයක් යන්න කෙසේවත් බැහැර කල නොහැක්කකි. නීතියට සියල්ලම පාලනය කිරිමෙ හැකියාව තිබේ... [http://quran.com/9/5]

මුස්ලිම් රටවල් සැලකූ විටදී ඉස්ලාම් ආගම නීතියට දැඩිව බද්ධ කර ඇතිව ක්‍රියාත්මක කරන නිසා ඔවුන් වඩාත් ශක්තිමත්ව ක්‍රියාත්මක වන බව පෙනේ... ඇමරිකාවේ බැරැක් ඔබාමා ජනාධිපතිවරයාගේ ඩෝන යාත්‍රාව ආපිට ඉල්ලීම ඉරානයේ අහමඩ් නිජාඩ් ජනධිපතිවරයා විසින් හාස්යෙන් බැහැර කරනු ලැබූ ස්වරූපය දැක ගත හැකි වූයේ "ඔබාම එයාගෙ සෙල්ලම් ගුවන් යානයක් එවලා ඒක ආපහු ඉල්ලනවා" ලෙසිනි... "අපිට අත තිබ්බොත් ඇමරිකාවට යුද්ධ කරන හැටි උගන්වනවා, සියලුම ඉරාන වැසියන් මාතුභූමියෙ නාමයෙන් සටන් වදිනවා " ලෙස ඔවුන් පැවසූ බව වාර්තා විය.. පැහැදිලි වන්නෙ පුද්ගල බලයක් නොව [පුද්ගල පෞරුෂය වැදගත්ය] ඒ සියල්ල කරනුයේ සිය ආගම දැඩිව නීතියට බද්ධ කල බලයෙන් බවය...

ක්ෂණිකව දැඩිව වචන තුලින් විරෝධය පලකිරීමට වඩා අව්බෝධයෙන් යුතුව කරුණු සාකච්ඡාව ප්‍රයෝජනවත් වේ, වැරදි අවබෝධයන් ඇත් නම් ඒවා මතකයේ කල් පවතින ආකාරයෙන් පෙන්වා දීමට එය යෝග්ය වෙ... රබර් බෝලයක් අත තද කොට වතුර යට තබාගත හකි මුත් අත බුරුලු වූ කල නැවත උඩට මතුවීම සිදුවේ...එහෙත් අවබෝධයෙන් කරුණු සාකච්ඡාවට යොමු වීම යුද්ධෙට නැති කඩුව කොස් කොටන්න දැයි ඇසීමට සිදුවෙනතුරු සිටිය නොයුතු වන අතරම ගහන්න ගහන්න වදින මිනිසාත් වදින්න වදින්න ගගන මිනිසාගෙ තත්වයට පත් විය යුතු නැති බවත් සිතා ගැනීම යහපත පිණිස පවතිණු ඇත...

මුස්ලිම්වරුන් බහුතර ජනගහනය වූ අවස්ථාවකදී ඔවුන්ගේ ප්‍රධාන ආගමික ග්‍රන්ථය වන කුරානයේ කියවෙන ආගමික ක්‍රියා රටේ නීතිය ලෙසට සමීපව සම්බන්ධ වීම තුල සුළුතරය බවට පත්ව ඇති තැනැත්තන් සම්බන්ධව කතා කිරීමට කිසිත් ඉතිරි නොවිය හැකිය.. [http://quran.com/8/12] ඒබැවින් නීතියට සම්බන්ධ වීමට ඉඩ ඇති බරපතල ඉගැන්වීම් වලට පැහැදිලිවම මෙන්ම අර්තසාධකවත් විරෝධය පලකිරීම තුලින් එ දේවල් හි අයෝග්‍යභාවය ගැන ජනතාව දැනුවත් කිරිම ඉතා වැදගත් වේ...

ඕනෑම දෙයක් දෙස ඕනෑම අයෙක්ට ඕනෑම ඇසකින් බැලිය හැකිවේ. එය භාෂනයේ හා ප්‍රකාෂනයේ අයිතිය යැයිද තර්ක කර හැක, එහෙත් සෑම විටම එසේ වන්නෙ නැත මන්ද අන්යන්ගේ අයහපතට හේතුවන්නාවූ මට්ටමේ යැයි තීරනය කරනු ලැබිය හකි භාෂණයට හා ප්‍රකාෂනයේ සීමා පැනවිය හැකි බැවිනි. ජාති ආගම් බේදයෙන් තොරවම මූලික අයිතිවාසිකම් සම්බන්ධයෙන් දේශීය මට්ටමින් කොතෙකුත් අවධානය යොමු කරන්නාවූද, අන්තර්ජාතික වශයෙන්ද එක්සත් ජාතීන්ගේ ප්‍රඥාප්තිය [http://www.un.org/en/documents/udhr/] වැනි දෑ සමගද ඍජුව ගැටෙන මට්ටමේ වන මානුෂිකත්වයට එරෙහිවන අසම්මත කෲර මට්ටමේ දඩුවම් ක්‍රම කුරාණයේ ඇතුලත්ව තිබීමට එරෙහිව පමණක් මෙසේ ඉදිරිපත් කරන ලද කරුණු සමුදායද දෙසද අයෙක්ට වැරදි ඇසකින් බැලීමට හැකිනම් එයද පුදුමයකට කරුණක් නොවෙනු ඇත, එහෙත් විය යුත්තේ එය නොව පොදුවේ වරදකට ඵලදායිව විරෝධය පලකොට මානුෂිකත්වයට එරෙහිවන අසම්මත කෲර මට්ටමේ දඩුවම් ක්‍රම ඉවතලා දඩුවම තුලින් පුද්ගලයා යහපත් කිරීම වෙනුවෙන් වඩාත් යොමු වෙන පරිදි කරුණු සකස් කරගැනීමය...!

No comments:

Post a Comment