Thursday, November 22, 2018

මෛත්‍රීපාල සිරිසේන ජනාධිපතිතුමා හැට දෙලක්ෂයක් ජනතාවගේ ජනමතයට පිටු පෑවාද

මෛත්‍රීපාල සිරිසේන ජනාධිපතිතුමා හැට දෙලක්ෂයක් ජනතාවගේ ජනමතයට පිටු පෑවා යන්න ඇතැමුන් කියනා කාරණයකි.

පළමු එසේ කියන්නේ

"රටකට ඕනෑ අපමණ අගයක්, හෙටකට ඕනෑ මෛත්‍රී යුගයක්" යැයි යහ පාලනයක් ( good governance ) වෙනුවෙන් එතුමාට චන්දය දුන් ඡන්දදායකයින් විය යුතුය.

එතුමා පත්වූයේ බහුතර එක්සත් ජාතික පක්ෂ ඡන්ද වලිනි.
එය ජනාධිපතිවරණයක් පමණක් වුවත් නව යහපාලන ජනාධිපති වරයා දිවුරුම් දුන් පසුව යහපාලන පාර්ලිමේන්තුවක් ද තෝරා ගනු ලැබීය ...

පාර්ලිමේන්තුවේ අති බහුතර ආසන සංඛ්‍යාවක් තිබූ පක්ෂය දෙවෙනි තැනට දමා සුළු ආසන සංඛ්‍යාවක් තිබූ එක්සත් ජාතික පක්ෂයේ රනිල් වික්‍රමසිංහ මහතා අගමැති වරයා ලෙස දිවුරුම් දෙන ලදී ...
එලෙස කාලය ගෙවී ගිය අතර මහ මැතිවරණයෙන් පසුව යහපාලනය ප්‍රතිපත්තිය කරගෙන සිටි ඇත්තන්ට පාර්ලිමේන්තුවේ වැඩි ආසන සංඛ්‍යාවක් තිබූ ( එහෙත් අද ඔවුන් කියනා බහුතරය ඔවුන්ට තනිවම නොතිබූ ) අතර පක්ෂ සන්ධානගතව ජාතික ආණ්ඩුවක් වශයෙන් ඉදිරියට ඇදුණි.

ඔය අතරේ යහපාලන ආණ්ඩුවේ ඇතැම් ක්‍රියාකාරීත්වයන් පිළිබඳව චෝදනා ද එල්ල වෙමින් තිබුනි.
මෛත්‍රීපාල සිරිසේන ජනාධිපතිවරයා වෙනුවෙන් ඡන්දය දුන් කවුරුන් හෝ බලාපොරොත්තු වන්නට ඇත්තේ එවකට බලයේ සිටි මහින්ද රාජපක්ෂ ජනාධිපති වරයාගෙන් දකින්නට ලැබුණාට වඩා හොඳ යහපාලනයක් මෛත්‍රීපාල සිරිසේන ජනාධිපතිවරයා හරහා දැක ගන්නට විය යුතුය.
ජනාධිපතිවරයා වශයෙන් තමන් ඒ වෙනුවෙන් කළ කැපකිරීම් එතුමා විසින් මෑත දී ජාතිය අමතා කළ කතා වල පැහැදිලි ව ගැබ් වී තිබුණි.

තව දුරටත් එතුමාට එක්සත් ජාතික පක්ෂය සමග එවකට තිබුණාකාරයේ හවුලේ වැඩ කරන්නට නොහැකිව ගිය බවත් ඒ නිසා ජාතික ආණ්ඩු සංකල්පය හිටපු අග්‍රාමාත්‍යවරයාත් සමග තව දුරටත් පවත්වාගෙන යාමේ ප්‍රයෝජනයක් නැතැයි එතුමා තීරණය කොට එයින් ඉවත් ව අග්‍රාමාත්‍ය ධූරය හිස් වන්නට ඉඩ හැර අග්‍රාමාත්‍ය ධුරයට විකල්පයක් සොයා යන්නට සිදු වූ බවත් එහි දී ඒ සඳහා එක්සත් ජාතික පක්ෂයෙන් නියෝජනයක් නොමැතිව ගිය කල මහින්ද රාජපක්ෂ මහතාගේ කැමැත්තෙන් අග්‍රාමාත්‍ය ධූරයේ හිස් තැන පිරවූ බව ප්‍රකාශ කරන ලදී.

ඒ අනුව එදා යහපාලනය පැත්තෙන් වෙනසක් සොයා ජනතාව එදා මෛත්‍රීපාල සිරිසේන මහතා ට දුන් ජනවරමට හෙතෙම පිටුපා නැත.

ආශිර්වාද මධ්‍යයේ, මනාප මධ්‍යයේ දෙදෙනෙක් විවාහ වන්නේ මියෙන තුරාවටම එකට සිටිනා අදහසින් වුවත් යම් සාධාරණ හේතු මත ඒ දෙදෙනාගේම ඔහු එක් අයෙකුගේ යහපත මත විවාහ බන්ධනයෙන් අතරමගදී ඉවත් වන්නට සිදු විය හැක. අත්‍යවශ්‍ය නම් එසේ කළ යුතු ද වේ. මුලදී දෙදෙනාට එක් වන්නට ආශිර්වාද කල අය වුවත් පසුව ඒ දෙදෙනාට වෙන්වන්නට සහයෝගය දෙනවා විය හැක. හරි නම් ඔවුන් ගේ යහපත වෙනුවෙන් එසේ කළ යුතු ද වේ. ඉන් පසුව ඔවුන් තම තමන්ට ගැලපෙන සුදුසු අය තෝරාගතහොත් ඒ අය සමග එක් වන්නට ඔවුන් උනන්දු කළ යුතුයි.

වඩා වැදගත් වන්නේ සීමාවක් නැති කරදර පීඩා බාධක දුක් කම්කටොලු මධ්‍යයේ බන්ධනය සේම පවත්වා ගන්නේ ද නැතිනම් එයින් මිදී පෙරට වඩා යහපත් තත්වයක් හෝ යහපත් බැඳීමක් ඇති කරගන්නේ ද යන්න තීරණය කිරීමට එම බැඳීමෙන් නිමක් නැති මට්ටමේ පීඩා විදින අයකුට අයිතියක් ඇත / තිබිය යුතුද වේ.
යහපාලන දීගය ද එසේ මය.

මෙහි වෙනසකට ඇත්තේ ඒ බන්ධනයෙන් සෙතක් වන්නේ / විපතක් වන්නේ පක්ෂ වලට / නායකයින්ට වඩා රටේ ජනතාවට ය ...

ඒ අනුව යහපාලන සංකල්පය එසේම පවත්වා ගැනීම සඳහා අතරමගදී ගන්නට සිදු විය හැකි සාධනීය පියවර ගැනීම අවශ්‍ය ය. ඒ අනුව යහපාලන සංකල්පය පවත්වා ගැනීම සඳහා යම් පියවරක් ගත්තේ නම් එය පෙරදී ජනතාව දුන් ජනවරමට පිටුපෑමක් ලෙස සැලකිය නොහැක. මන්ද ඒ වෙනුවෙන්ම / එය තවදුරටත් පවත්වා ගැනිම පිණිස කල වෙනසක් නිසාවෙනි. එය සැබැවින්ම සැලකිය හැක්කේ ඒ ජනවරමට ඒ වෙනස සිදු කල මොහොතේද ගරු කිරීම පවත්වා ගැනීමක් වශයෙනි.

අනිත් අය හට මධ්‍යස්ථව බලන්නැයි කියා ආරාධනා කරනා, හිටං, හුටන්, ගමයා, ගමරාල, ග්‍රාම සේවකයා, පඹයා යැයිද එතුමන් අමතන, තමන් නම් මධ්‍යස්ත යැයි කියා ගන්නා අය සිටී නම් අවැසි නම් තොප්පිය නිහඩවම දමාගෙන විශේෂයෙන් ඔය කාරණය සැලකීමට ලක් කීරිම වටිනු ඇත!

No comments:

Post a Comment