Thursday, November 22, 2018

සවස දුම්රියෙන් බැස යාමට පෙර විවෘත කල ජනේලය වසා යාමට කාරුණික වන්න

"සවස දුම්රියෙන් බැස යාමට පෙර විවෘත කල ජනේලය වසා යාමට කාරුණික වන්න"
ලෙසින් කාරුණික ඉල්ලීමක් කර තිබෙනු මා දුටිමි.

එහෙත් සැබවින්ම එසේ කිරීම අවශ්‍යද ?
එසේ නම් මන්ද ?
නො එසේ නම් ඒ මන්ද ?

ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 28 (ඈ) අනුව පොදු දේපල සුරක්ෂිත කොට ආරක්ෂා කිරීමේ පුරවැසියන් සතු යුතුකම යටතේ වුව නෛතික බැදීමක් ( legal obligation ) දක්වා පුළුල් කිරිම කර නැති සහ එසේ කිරීම අවශ්‍යද නොවෙන ඉල්ලීමකි.

මන්ද යත් ,,,

දුම්රිය දෙපාර්තුමෙන්තුවක් තියෙන්නේ / එහි සේවකයින් සිටින්නේ සහ ඔවුන්ට ආණ්ඩුවෙන් පඩි ගෙවන්නේ ඔය කටයුතුද කිරීම පිණිසය. ඒ කටයුතු මුලිකව / පළමු කොටම ඇත්තේ ඔවුන්ගේ භාරයේය. ඒවා පිලිබදව නිරන්තර සොයා බලා අවශ්‍ය පියවර ගත යුත්තේ මුලිකව ඔවුන් ය.

ජනතාව වන අපට යුතුකමක් වශයෙන් ඇත්තේ ඒ රජයේ දේපල හානි නොකොට ප්‍රවේශමින් භාවිතා කිරීමේ යුතුකම පමණි. නඩත්තු කටයුතු සහ හානි වීමෙන් වලක්වා ගැනීමට පියවර ගැනීමේ යුතුකම ඇත්තේ අප අත නොවේ. ඒ අනුව මාස් පඩි ගෙවමින් ඒ වගකීමට බැද ඇත්තේ රජයේ සේවකයින් ය ...

01. අප ඔවුන්ගේ ක්‍රියාකාරකම් යටතට අයත් දේ / වගකීම් විහින් කරට බාරගෙන ඔවුන්ට නිකං පඩි ගන්නට ඉඩ හැරිය යුතු නැත.
02. එසේ කරන්නට පටන් ගත හොත් ඔවුන් සැමදා ඒ කාරිය අපටම බාර දී නිකම්ම සිටිනු ඇත.

අප ගෙවනා ගාස්තුවට හරියන්නට පහසුවට සහ කලට වෙලාවට සේවය තෘප්තිමත් ලෙසින් ලැබුනා නම් එනම් අපේ නෛතික අයිතිවාසිකම හරිහමන් ලෙස ඉටු වුවා නම් ඒ ගැන සිතා හෝ සදාචාරය පැත්තෙන් හෝ සිතා ඔය ඉල්ලීම අනුව කටයුතු කරන්නට හෝ අවම වශයෙන් එය සලකා බලන්නට හෝ තිබුණි ...
මේ කාරණය සම්බන්ධව ධනාත්මකව සිතන්නට බැරි කමක් මා හට නැත. ඒ පැත්තට අදහසක් දක්වන්නටද නොහැකියාවක් නැත. එහෙත් මා ඕනෑකමින්ම එසේ කරන්නේ නැත.

මන්ද යත් සරල කාරණයක් නිසාවෙනි.

යුතුකම් ගැන කතා කරන්නේ නම් / ක්‍රියාත්මක වන්නේ නම් අයිතිවාසිකම් වලින් ස්වායත්ව කතා නොකළ යුතු / ක්‍රියා නොකළ යුතු වන නිසාවෙනි. ඒ අනුව ඒ තාක් කල් ඔය ස්ථාවරය පවත්වා ගැනීම යුක්තිසගත යැයි මා නම් සත්භාවයෙන් විශ්වාස කරනා කාරණයකි.

No comments:

Post a Comment