Saturday, January 12, 2019

නව ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවක් හෝ ව්‍යවස්ථා සංශෝධනයක් ගෙන එන ආකාරය

නව ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවක් හෝ ව්‍යවස්ථා සංශෝධනයක් ගෙනා යුත්තේ පවතින නීතියට අනුවය. ඒ අනුව එකී පනත් කෙටුම්පත ආණ්ඩුක්‍රම විවස්තාවේ 78(1) අනුව ගැසට් කල යුතුය.

එහිදී ඒ ගැන ජනතාව වන අපට දැනගත හැකිය / කියවා බලන්නට අවස්ථාව උදාවේ.
විශේෂයෙන්ම නව ව්‍යවස්ථාවක් හඳුන්වා දෙන්නේ නම් සහ ව්‍යවස්ථා සංශෝධනයන් සම්බන්ධව සමාජයේ ඇතිවී ඇති කසුකුසුව නිසාවෙන් යම් සංශෝධනයක් ගෙන එයි නම් ඒ සම්බන්ධව ගැසට් පත්‍රයේ පළ කරනවාට අමතරව මාධ්‍ය මගින් එවැනි සංශෝධනයක් කිරීමට බලාපොරොත්තු වන බවට ජනතාව දැනුවත් කිරීම පැහැදිලිව ම වටී.

නව ව්‍යවස්ථාවක හෝ සංශෝධනයක වත්මන් ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවට / නීතියට පටහැනි කිසියම් හෝ කාරණා හෝ කාරණයක් හෝ අන්‍තර්ගත වන්නේ නම් ඒ සම්බන්ධ ව ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණයේ පරීක්ෂාවට ලක් කර ගැනීමට අවස්ථාව ඕනෑම පුරවැසියෙකුට ඇත.

එවැනි කිසියම් වූ හෝ කාරණාවක් අන්තර්ගත වේ නම් එය අනිවාර්යෙන්ම ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණය ඉදිරියේ අභියෝගයට ලක් කළ යුතු ද වේ.

පාර්ලිමේන්තුව ක්‍රියාත්මක කරන්නේ ජනතාව විසින් ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 3 වන ව්‍යවස්ථාවේ පරමාධිපත්‍යය බලයට අයත් ව්‍යවස්ථාදායක බලය යි. එය ආණ්ඩුක්‍රම ව්‍යවස්ථාවේ 4 (අ) අනුව ජනමතවිචාරණයකදී සෘජුව ජනතාව විසින් ද අනෙකුත් අවස්ථාවල දී ජනතාව තෝරාපත් කර ලබන මන්ත්‍රීවරුන්ගෙන් සමන්විත පාර්ලිමේන්තුව විසින් ක්‍රියාත්මක කරනු ලබයි.

එනම් ජනතාව හා පාර්ලිමේන්තු අතර ඇත්තේ ප්‍රධානියා සහ නියෝජිතයා අතර ඇති ගිවිසුමකි. ඒ අනුව බලය ලබා දෙන බලයේ ප්‍රභවය වන ජනතාව එහි දී සලකන්නේ ප්‍රධානියා ලෙස ට සහ එම බලය ලබන පාර්ලිමේන්තුව ක්‍රියාත්මක වන්නේ ජනතාවගේ නියෝජිතයා ලෙසටය!!!

ඒ අනුව පාර්ලිමේන්තුවට තමාට අවැසි අවැසි ලෙසින් ක්‍රියාත්මක වන්නට බලයක් ජනතාව දී නැත. සරලව කිව හොත් පාර්ලිමේන්තුව නැටිය යුත්තේ ජනතාවගේ පදයට ය.

ප්‍රධානියා විසින් දෙන ලද බලය ප්‍රධානියාගේ උපරිම යහපත පිණිස ක්‍රියාත්මක කිරීම නියෝජිතයාගේ පරම යුතුකම බව පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රීවරුන් විශේෂයෙන්ම මතකයේ තබා ගත යුත්තකි!

එසේ නොවන්නේ නම් අවස්ථාව ලද විගස කතිරයෙන් එවන් පාර්ලිමේන්තුවක් බිමට සමතලා කොට ජනමතය නිවැරදිව නිරූපනය වන නව පාර්ලිමේන්තුවක් ජනතාව විසින් පත් කර ගනු ඇත! එසේ කළ යුතු ද වෙයි!

No comments:

Post a Comment